Ahlan Wasahlan... Welcome... Selamat datang...

Selamat mengunjungi blog saya yang serba dhaif ini... blog ini hanyalah sekadar tempat saya membuat review tentang sesuatu isu, produk dan tempat saya mencurahkan apa saja pandangan, idea dan karya yang tidak seberapa....Terdapat juga entri-entri yang saya perolehi daripada kursus-kursus, pembacaan serta perkongsian dengan teman-teman bloggers dan saya panjangkan lagi perkongsian di sini. Terlalu banyak kekurangan dan insyaAllah akan saya perbaiki dari semasa ke semasa. Diharapkan agar ada sahabat-sahabat yang sudi berkongsi idea dan apa saja isu dan komen di sini. Segala sumbangan, nasihat dan apa saja komen dan input yang membina saya dahului dengan jutaan terima kasih. Syukran Jazilan.




Terima kasih kerana sudi singgah ke blog saya. Sila tekan butang "like" sekiranya anda suka dengan blog ini. Terima kasih sekali lagi

Wednesday, October 31, 2012

Bertuahnya sibuk,,,



Salam sejahtera buat pengunjung yang sudi menjengah,,,,,,
Sudah lama tidak mencoretkan sesuatu di sini,,,sibuk betul cikgu cikgi hujung-hujung semester akhir persekolahan. Masing-masing sibuk menyiapkan mana kerja yang belum selesai sebelum cuti panjang bermula. Tak menang tanganlah orang cakap. Hujung-hujung macam nil ah macam-macam yang perlu disediakan. Kena pulak dengan zaman ICT sekarang ni, semuanya nak kena key in, semuanya nak kena online. Yealakan, takkan la nak dok takuk lama jea yea,,,nak juga ikut arus pemodenan, tak gitu..???  Bukannya apa, nantikan kalau cikgu tak didedahkan dengan semua ni, bimbang-bimbang anak murid lebih canggih daripada cikgu. Mana boleh lagu tu, nanti anak murid tak respect cikgu. Payah la kalau dah anak murid tak respect cikgu, tak larat nak pulun la kalu depa dah tak respect kita. Masuk telinga kanan keluaq telinga kiri. (amboii ,,,tercakap utara la pulak,,, :-) )

Berbalik pada isu sibuk tadi tu, iyalah,,, mana tak sibuk, mana dengan rekod itu, rekod ini, PBS lah, SAPS lah, SPPBS lah, SKPM lah, SPBT lah, semuanya nak kena selesai sebelum cuti bermula. (Nama jea cuti panjang,,tapi sebenarnya cikgu cikgi ni walaupun tengah bercuti masih busy,,, ada yang dipanggil bertugas mengikut giliran walaupun sedang ber cuti)

Semua tu bukanlah rungutan. Sebenarnya sibuk tu lah yang baiknya,,,nampakla kita ni bekerja.. Kalau masa belajar dulu,,,kebanyakan kita asyik risau,,,bukan risau apa,,,risau  takut tak ada kerja bila dah grad. Tamat saja belajar,, sibukla isi macam-macam borang,,interview situ,,,interview sini,,,tak boleh nampak jawatan kosong,,,kat surat khabar,,kat bus stop,,kat tiang lampu,,,semuanya disapu…bukan apa,,,risau takut tak ada kerja…. Sekarang ni,,,Alhamdulillah,,,dah ada kerja,,,Allah dah bagi dah kita kerja,,,jadi  kerjalah sungguh-sungguh,,, Sama-samalah kita bekerja dengan senang hati, tekun, jujur dan ikhlas demi mencari rezeki yang halal untuk kita suap ke mulut kita, anak-anak dan keluarga. Jangan jadi cikgu 25 haribulan sudah la ya,,,ehehe,,,gurau jea….maaflah kalau ada tersalah kata,,,biasalah,,,hamba nikan  manusia biasa…

-azansubuh 2.37pg-

No comments:

Post a Comment

Terima kasih di atas komen anda. Diharapkan sebarang komen yang ditinggalkan tidak menyentuh sensitiviti agama, perkauman dan isu keselamatan negara. Pihak saya tidak akan bertanggungjawab ke atas setiap komen yang tidak bermoral, melanggar etika dan undang-undang. Adalah juga diingatkan sebarang komen yang ditinggalkan di bawah tanggungjawab anda sendiri.